הצלחות עדכניות





נחתך באצבע ויקבל מיליונים

חזרה >
עובד מפעל זכה ב-6 מיליון ש"ח פיצוי, אחרי שמומחה קבע שהחתך גרם לשיתוק בעקבותיו לקה בנפשו 

שמעון איפרגן
12/2/2007 11:53

המומחה קבע - המפעל ישלם: עובד מפעל שנחתך באצבעו מזכוכית ובעקבות כך לקה בשיתוק ופיתח בעיות נפשיות חמורות, יקבל פיצוי בגובה 6 מיליון שקל. למרות חוות דעת לפיה מדובר בהתחזות, הסכים המפעל להגיע להסכם פשרה עם העובד, לאחר ששמע את דעתו של אחד המומחים הגדולים בארץ בתחום הפסיכיאטריה.

הפרשה החלה לפני כשש שנים, כאשר עובד באחד המפעלים בנגב נחתך מזכוכית באצבעו. בעקבות החתך לקה העובד בסוג של שיתוק, שהפך אותו לחולה נפש. באמצעות עו"ד עידו אמגור הגיש העובד תביעת נזיקין לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע נגד המפעל בו הועסק.

לכתב התביעה צורפו חוות דעת של מומחים בתחום הפסיכיאטריה,
שקבעו חד משמעית כי העובד הפך למשותק ולקה בנפשו בגלל החתך באצבעו.

במהלך המשפט התברר כי העובד אושפז בבית חולים פסיכיאטרי, ובשלב מסוים הרופאים חשדו כי הוא מתחזה. המפעל הגיש כתב הגנה בו דחה את טענותיו של העובד וקבע כי הוא לא לקה בנפשו עקב החתך באצבעו וכי מדובר בהתחזות.


דעת המומחה גברה על דעת הפסיכיאטר שהזמין ביהמ"ש

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע מינה פסיכיאטר שבדק את העובד וקבע חד-משמעית כי הוא מתחזה וכי אין קשר בין החתך באצבעו, שנגרם במהלך עבודתו, למצבו הנפשי.

למרות זאת, עו"ד אמגור לא ויתר והביא חוות דעת של אחד המומחים הגדולים בארץ בתחום הפסיכיאטריה, פרופסור אליעזר ויצטום. זה קבע בחוות דעתו כי התובע אינו מתחזה וייתכן שהחתך באצבעו גרם לו להידרדרות קשה ביותר מבחינה נפשית. לדבריו, החתך גרם לתובע ל"שיתוק היסטרי" שמונע ממנו לתפקד.

לאחר שמיעת עדותו של פרופ' ויצטום הסכימו בעלי המפעל להגיע להסכם פשרה עם התובע, לפיו יקבל
העובד פיצויים בסך שישה מיליון שקל. השופטת שרה דברת נתנה תוקף של פסק דין לפשרה שהושגה בין הצדדים.

חזרה >